Цените на производите во супермаркетите во Грција се стабилни (+0,18 проценти) во август во споредба со јули, а во последните 12 месеци, односно од август 2025 до август 2024 година, тие покажуваат мал пораст (0,78 проценти), додека цените на училишниот прибор во супермаркетите се малку пониски отколку во 2024 година (-0,70 проценти).
Ова е резултат на истражување спроведено од Институтот за истражување на малопродажба на стоки за широка потрошувачка (IELKA) исклучиво во големите синџири на супермаркети, објави атинската РТВ СКАИ.
Инфлацијата во синџирите на супермаркети е околу +1,59 проценти во август 2025 година во споредба со август 2024 година, со тенденција постепено да се намалува на малку пониски нивоа во споредба со претходните три месеци.
Се забележува дека цените во август 2025 година, во споредба со претходниот месец јули, се стабилни (+0,18 проценти).
Во првите осум месеци од 2025 година се забележани благи инфлациски притисоци (1,27 проценти), што главно се должи на меѓународното зголемување на цените на суровините (какао, месо, кафе).
Поголеми намалувања на стоките во август 2025 година во споредба со август 2024 година се забележани во категориите Детергенти и средства за чистење (-6,26 проценти), Прехранбени производи (-5,83 проценти), Храна и производи за домашни миленици (-4,09 проценти), Предмети за еднократна употреба, предмети за домаќинството (-3,46 проценти) и Канцелариски материјал, козметика и производи за лична хигиена (-2,83 проценти).
Падот на овие цени е резултат на нормализацијата на пазарот и намалувањето на цените на производителите.
Најголем пораст на цените во август 2025 година во споредба со август 2024 година е забележан во категориите Свежо месо (+11,31 проценти), Бисквити, чоколади, слатки (+9,02 проценти), Свежа риба и морски плодови (+5,69 проценти), Пекара, сувомеснати производи и други производи за појадок и безалкохолни пијалоци (+5,61 проценти) и Замрзнати производи (+5,29 проценти).
Зголемувањето на цените на свежото месо првенствено се должи на зголемувањето на цената на увезените видови месо, особено говедското месо, поради намалувањето на добитокот во светот, а потоа и на болестите кај животните кои ги погодија многу земјоделски области во Грција, особено јагнињата и јарињата.
Во хипотетичко сценарио, доколку немаше зголемување на цените на свежото месо и какаото, тогаш вкупниот индекс на развој на цените во супермаркетите во Грција би бил нула (од -0,2 до 0,2 проценти) во споредба со 2024 година.
Цените на училишниот прибор во супермаркетите се на истите нивоа во август како и во 2024 година, со мал пад од 0,70 проценти во просек. Во исто време, канцеларискиот материјал покажува намалување, додека „превозните предмети“ (торби, кутии) покажуваат мал пораст.
Според ИЕЛКА, намалувањето на инфлацијата е главната причина за поширокото ограничување на цените на производите во супермаркетите. Цените се ограничени во текот на изминатите осумнаесет месеци во големите синџир продавници поради големиот обем на производи што ги обработуваат, економиите на обем, нивната организациска и технолошка подготвеност и производите од нивниот сопствен бренд.
Понудите и попустите во поголемиот, организиран малопродажен канал се побројни, повисоки и во процентуален попуст, што влијае на конечните цени на производите.
Уделот на продажбата на производи од сопствен бренд на синџирите супермаркети е поголем кај големите синџири поради поголемиот опсег на понуди, а во последните две години тие се зголемуваат, според истражувањето на Институтот за истражување на малопродажбата на стоки за широка потрошувачка (ИЕЛКА), објави Данас.