Lifestyle
КРАЖБАТА ВО ЛУВР ЈА ПОКАЖУВА ФИНАНСИСКАТА РАНЛИВОСТ НА КУЛТУРАТА, безбедносниот и осигурителниот сектор ќе претрпат промени
22.10.2025
Најголемиот уметнички музеј во светот, Лувр, привлекува околу 8 милиони посетители годишно и содржи повеќе од половина милион уметнички дела, од кои околу 30.000 се изложени. Иако се смета за симбол на културна безбедност, неодамнешната кражба покажа колку е ранлив овој систем и колку пари се инвестирани во културата.
Според медиумите, во внимателно испланирана акција, четворица мажи во флуоресцентни елеци возеле камион пред музејот во недела наутро, околу 9:30 часот. Користејќи скали, тие пробиле прозорец на вториот кат и за само седум минути украле девет кралски скапоцености од галеријата Аполо - колекција што некогаш ѝ припаѓала на царицата Евгенија, сопруга на Наполеон III.
Овие скапоцености се со непроценлива историска и финансиска вредност. Само круната на царицата содржела 1.354 дијаманти, 1.136 дијаманти во форма на роза, 56 смарагди и осум златни орли. Неговата вредност се проценува на повеќе од 10 милиони евра, додека ако се разложи на неговите компоненти, скапоцените камења и златото на црниот пазар би можеле да донесат повеќемилионски профит.
Овој грабеж повторно го отвора прашањето како се финансира и заштитува светското културно наследство. Чуварите на уметноста често работат за минимални плати, додека чуваат предмети вредни колку цели згради во центарот на Париз. Кога буџетите претрпуваат намалувања, безбедносните сектори се првите што се погодени.
Во време кога дигиталната безбедност станува приоритет, инцидентот во Лувр покажува дека физичката безбедност сè уште има клучна улога. Музеите како Лувр, чии колекции се осигурани за милијарди евра, ќе мора да балансираат помеѓу јавната достапност и безбедноста“, пишуваат медиумите, пренесува Бонитет.
Најпознатата кражба во историјата на Лувр беше кражбата на Мона Лиза во 1911 година, кога италијански работник ја украл и се обидел да ја продаде. Сликата била пронајдена две години подоцна, а крадецот станал национален херој во Италија.
Уметничкиот свет се грижи за судбината на исчезнатите скапоцености, но финансискиот сектор веќе пресметува какви ќе бидат новите трошоци за осигурување, реставрација и углед за најпознатиот музеј во светот ова се само дел од коментарите на аналитичарите, пренесува Бизнис и финансии.
Фото Економија и бизнис