Бизнис
Зошто државите инвестираат во новогодишни програми? Како се враќаат трошоците за спектакуларните огномети?
01.11.2025
Новогодишните прослави и декорации на градските центри не се само културен или естетски настан и тие се важен инструмент за градовите и земјите да привлечат туристи, да ја зголемат потрошувачката во угостителството и да ја промовираат дестинацијата.
Додека поединечните метрополи инвестираат милиони во спектакуларни огномети и светлосни инсталации, регионалните и помалите единици на локалната самоуправа избираат поскромни решенија прилагодени на буџетот и очекуваниот принос.
Во последните неколку години, новогодишните патувања станаа тренд што директно влијае на одлуките на државите и градовите да инвестираат во своите новогодишни програми. Сè повеќе луѓе ги планираат своите зимски одмори токму според привлечноста на приемите и јавните настани.
Инвестициите во големи новогодишни настани обично не се исклучиво културен трошок, туку стратешка маркетиншка и економска инвестиција. Градовите и државите имаат директен приход (билети, изнајмување штандови, зголемено трошење во хотели и ресторани), индиректни ефекти (работодавци и добавувачи ангажирани околу настанот) и долгорочни придобивки преку зајакнување на брендот на дестинацијата.
Во последниве години, Лондон планираше и известуваше за буџети што се движат во милиони фунти за централен огномет, а локалната анализа покажа директен економски импакт што значително го надмина износот на инвестирани пари, што е одлучувачки аргумент за продолжување на инвестициите и покрај високата почетна цена.
Политиките за финансирање се разликуваат: некои метрополи покриваат поголем дел од трошоците од јавните буџети, други комбинираат партнерства, спонзорства и приходи од билети за да го намалат товарот врз даночните обврзници. Транспарентноста на трошоците и јасните индикатори за бројот на посетители и просечна потрошувачка по посетител, се клучни за оправдување на таквите трошоци пред даночните обрзници. На пример, Лондон имаше буџети за централен огномет во милиони фунти во последниве години, а Дубаи и други богати дестинации инвестираат повеќемилионски суми во различни програми.
Еден од најважните канали за враќање новогодишната инвестиција е преку туризмот: фестивалите и спектаклите честопати водат до зголемување на туристичките пристигнувања, што ги зголемува приходите на хотелите, угостителството и локалниот транспорт.
Покрај непосредната потрошувачка, универзалната вредност е медиумската видливост и брендирањето - телевизиските емисии и виралните слики од градовите за време на Новата година можат да имаат повеќегодишен маркетиншки ефект, привлекувајќи идни посети и инвестиции, објави Сеебиз.
Фото Економија и бизнис