Page 3 - labaratorium
P. 3
ИНТЕРВЈУ
ЛАБОРАТОРИУМ
Дејан, во Лабораториум има диџеј суштински дел од нашиот простор кој
сетови, ако сакате пијалак сами ќе си тежнее да го направи секој нов посети-
одите до барот, а декорот е винтиџ/хип- тел дел од нашата идеја на заедништво.
стерски. Атмосферата нуди огромен по-
тенцијал за разни креативни настани. Па Независноста во алтернативни ак-
како дојдовте на идеја за Лабораториум? тивности кај нас е голем предизвик. Дали
Во што сè може да ужива публиката кога имате поддршка во финансирањето?
ќе дојде кај вас?
Д. Милевски: Лабораториум е реги-
Д. Милевски: Идејата зад мултифунк- стрирано како профитно друштво, при-
ционален простор се согледува и преку ватна компанија. Ова подразбира дека
самиот ентериер – резултат на соработ- зад нашата амбиција за креирање на
ка и работилници со млади уметници
од разни дисциплини, место каде што
нема само да дојдеш и да креираш неш-
то, туку просторот ќе го креираш со за-
едница која функционира во симбиоза.
Појдовната идеја беше строго едукатив-
на, потреба од дуално образование во
системот бидејќи кај младите се гледа
недостатокот во вештини, недостаток во
познавање на различни занаети. Изуми-
раат работите кои се многу суштински,
меѓутоа не се сметаат за интересни и ат-
рактивни, иако нудат многу бенефити на
лично и на општествено ниво. Меѓутоа,
со тек на време согледавме дека и кре-
ативно-уметничката сцена има голема
потреба од нов простор и нова енергија
и така дојдовме до финалниот производ
– Културно-едукативниот центар Лабо-
раториум. Не е дека нема места во гра-
дот, токму спротивното, но претежно се
места каде што луѓето можат да дојдат и
да настапуваат или да изложуваат неш-
то, многу ретко се места каде што можат
колаборативно и кокреативно да се со-
станат како комуна. На пример, постојат
многу такви места за ИТ-секторот, едно Дејан Милевски, еден од основачите
од нив е и Нетавил (Netaville) на кој сум на Лабораториум
еден од идејните креатори, на што сум
посебно горд, меѓутоа нема толку за кре-
ативни индустрии. Сметаме дека токму Концептот „пеј ит форвард“ (pay it forward) е
тие се важни за општеството, па сакаме тоа што го практикуваме, а тоа значи секој
да пробаме да направиме еден простор што на кој било начин финансиски ќе придоне-
во кој ќе може да се направи попула- се, дали ќе испие кафе или ќе купи нешто или
ризирање на заборавените занаети. Во ќе плати изнајмување на простор, средства-
кратки црти, публиката на Лаборатори- та ги користиме за реинвестирање во нови
ум може да ужива во најразновидни кул- и подобрување на постоечките содржини во
турни и едукативни активности, но пред просторот.
сè, публиката не е само публика, туку
50 15 април 2024