Економија
Инфлацијата во регионот покажува „отпорност“, граѓаните во Македонија со повисоки трошоци за храна
27.07.2025
Цените во продавниците се повисоки од очекувањата на потрошувачите и голем дел од месечните приходи се трошат за набавка на намирници. Ова е заедничка карактеристика за Србија и земјите од регионот, кога станува збор за трошоците за храна.Во просечната потрошувачка, трошоците за храна имаат најголем удел во Србија за повеќе од 40 проценти. Во Словенија, 18,8 проценти од приходите се наменети за храна, во Хрватска 27 проценти, а во Црна Гора околу 30 проценти, покажува истражувањето на Демостат.
Во последните месеци инфлацијата е нешто помала, но сепак е многу присутна, што може да се види од статистичките податоци на земјите во регионот особено кога станува збор за храната.
Хрватскиот завод за статистика објави дека трошоците за храна се зголемиле за 5,8 проценти во јуни 2025 година во споредба со истиот месец од претходната година. Индексот на потрошувачки цени (CPI) се искачи на 133,90 поени во јуни од 133,60 во мај 2025 година.
Трошоците за храна во Босна и Херцеговина се зголемија за 9,9 проценти во мај 2025 година во споредба со истиот месец од претходната година, објави Статистичката агенција на Босна и Херцеговина (BHAS). CPI во БиХ се искачи на 130,30 поени во мај од 130,10 поени во април 2025 година.
Во Македонија трошоците за храна се зголемија за 6,3 проценти во јуни 2025 година во споредба со истиот месец од претходната година, според податоците од Државниот завод за статистика. CPI во оваа земја се искачи на 159,69 поени во јуни од 158,36 во мај 2025 година.
Трошоците за храна во Црна Гора се зголемија за пет проценти во јуни 2025 година во споредба со истиот месец од претходната година. Индексот на потрошувачки цени (CPI) во Црна Гора се искачи на 142 поени во јуни од 141,40 поени во мај 2025 година, објави црногорскиот Завод за статистика.
Во мај оваа година, хрватската влада донесе одлука со која им се наметнува обврска на трговците на мало да објавуваат дигитални ценовници на производите на своите веб-страници секој ден, но и јасно да ја истакнат таканаречената дополнителна цена. Во февруари оваа година, Хрватска ја донесе Одлуката за директни мерки за контрола на цените на одредени производи и категории производи во малопродажбата, со која се утврди листа од 70 производи со ограничени цени.
Од минатиот септември, Владата на Црна Гора ја започна кампањата „Ограничени цени“ со цел ограничување на маржите на профит кај основните производи, која вклучуваше повеќе од 500 артикли во големите малопродажни синџири. Оваа акција имаше непосреден ефект во однос на падот на цените и намалувањето на инфлацијата, но не даде долгорочни резултати, судејќи според коментарите на граѓаните.
Во април 2025 година, потрошувачките цени беа во просек повисоки за 0,8 проценти во споредба со март, додека годишната инфлација изнесуваше 3,4 проценти, пренесува Бизнис.рс.