Page 3 - WICE - wine ice-cream
P. 3

ИНТЕРВЈУ






          Во моментот на развој ние не-
          мавме  конкретни  бројки  кои
          би ги заинтригирале големите
          компании, па затоа одлучивме
          да одиме по  подолгиот  пат  и
          да изградиме наши производ-
          ни линии кои денес се целос-
          но  автоматизирани.  Моето
          бизнис-искуство  беше  многу
          специфично  бидејќи  проце-
          сот  на  развој  и  инсталација
          на  фабриката  го  започнавме
          токму во ковид кризата,по што
          следуваа енергетската и сека-                                                Софија Дацева, основач
          ко економската криза

        го опфаќаа процесот од развој прототип   имајќи ја предвид комплексноста на ин-
        до  преткомерцијализација  се  одвиваа   дустријата  која  ја  избрав,  предизвици
        сè до 2020 година. Потоа, во 2020 годи-  имав и ќе имам постојано. Сите се голе-
        на, токму пред пандемијата со ковид-19   ми предизвици, главно бидејќи сладоле-
        ние ја добивме нашата прва инвестиција   дот  со  вино  е  целосно  развиен  од  моја
        и  започнавме  со  набавка  на  машини  и   страна без никаков аутсорсинг, односно
        градење на фабрика која денес е серти-  од самата идеја сè до неговото комплет-
        фицирана  според  HACCP-стандардите.    но производство, сè се одвива во компа-
        Главната  причина  зошто  се  одлучивме   нијата.  Мислам  дека  во  различни  фази
        на  ваков  чекор  беше  бидејќи  сладоле-  на развој на самата компанија се соочу-
        дот со вино не може да се произведе во   вав  со  различен  вид  предизвици.  Еден
        класична фабрика за сладолед, односно   од  првите  предизвици  претставуваше
        фабриката  мора  соодветно  да  се  моди-  развојот на самиот технолошки процес,
        цифира.  Во  моментот  на  развој  ние  не-  главно бидејќи тогаш имав само 21 годи-
        мавме конкретни бројки кои би ги заин-  на и дополнително имајќи предвид дека
        тригирале големите компании, па затоа   немав  доволно  знаење  за  прехранбена-
        одлучивме да одиме по подолгиот пат и   та  индустрија  и  морав  многу  да  учам.
        да  изградиме  наши  производни  линии   Зборувам  за  константно  учење,  читање
        кои  денес  се  целосно  автоматизирани.   и  експериментирање  од  14  часа  днев-
        Моето бизнис-искуство беше многу спе-   но,  а  некогаш  и  повеќе  од  тоа.  Следни-
        цифично  бидејќи  процесот  на  развој  и   от  предизвик  беше  изградба  на  самата
        инсталација  на  фабриката  го  започнав-  фабрика, инсталација на целата линија,
        ме токму во ковид кризата,по што следу-  посебно бидејќи како стартап работевме
        ваа  енергетската  и  секако  економската   со  ограничени  ресурси  и  имав  огромен
        криза. Сепак, сметам дека една од глав-  ризик доколку линијата не функционира
        ните предности на стартап компаниите е   онака како што треба. Мислев дека тоа ќе
        нивната  резистентност  и  способност  за   биде најтешкиот дел, но всушност потоа
        брза адаптација што ни помогна да успе-  следуваше  предизвикот  со  управување
        еме да ги надминеме тешките времиња.    на ладен синџир, маркетинг и пласирање
                                                на пазарот. Потоа следуваа продажбата
              Кои  се  најголемите  предизвици  со   и растот, како и фокусот на извоз. Како
        кои се соочивте и што ви помогна да ги   што  велат  ,,секоја  планина  своја  тежи-
        надминете?                              на“, односно секоја алка од синџирот на
                                                снабдување  има  свои  предизвици.  Она
           Мак.Стартап  (С.  Дацева):  Искрено,   што  ми  помага  да  ги  надминам  е  упор-

    54                           јули/август 2023
   1   2   3   4   5