Економија
Берлин не доби царинско писмо од Трамп, но на Германија повторно ѝ се заканува рецесија
09.07.2025
Неизвесноста со царините, постојани закани од Доналд Трамп и одложување на какво било решение за трговскиот спор со САД станува сериозен проблем за германските извозници.
Во мај, извозот кон САД, кои се најважниот трговски партнер на германските компании, падна на најниско ниво за повеќе од три години, покажаа податоците од Федералниот завод за статистика.
Во мај, извозот се намали за 7,7 проценти во споредба со претходниот месец, на 12,1 милијарди евра. Падот е забележан и во април.
„Ситуацијата во надворешната трговија е драматична и се заканува дополнително да се влоши“, рече Дирк Јандура, претседател на Здружението на извозници на BGA. „Последиците од царинската политика на Трамп се сè повидливи“.
„Вистина е дека ЕУ вчера не доби нов царински документ од Белата куќа, но ризикот од царини сè уште виси над германските и европските извозници како Дамоклов меч“, изјави во вторник главниот економист на ING Bank, Карстен Брецки.
Германските извозници, кои во првиот квартал сепак профитираа од претходните испораки во САД, сега се наоѓаат во тешка позиција.
Вкупниот германски извоз во светот се намали во мај за 1,4 проценти во споредба со април и изнесуваше 129,4 милијарди евра. Веќе во април имаше значителен пад.
„Сега ефектите од претходните испораки од првиот квартал се свртуваат против нас“, рече Томас Гицел, главен економист на VP Bank.
На почетокот на април, Трамп објави огромен глобален пакет царини но, поради превирањата на берзата, ги одложи за 90 дена.
Оттогаш, основна царина од 10 проценти е во сила за увоз од Европската Унија, додека Трамп во меѓувреме се закани со царини од 50 проценти ако не се постигне договор во преговорите со Брисел.
Трамп веќе воведе дополнителни царини од 25 проценти за увоз на автомобили и автоделови, па дури и 50 проценти за челик и алуминиум.
Германските извозници не се во проблеми само поради Трамп. Извозот во Кина во мај се намали за 2,9 проценти и изнесуваше 6,8 милијарди евра.
Кина од евтина производствена база за германските компании стана сериозен конкурент на светските пазари, пред се во областа на електричните автомобили.
Увозот во Германија, исто така, забележа значителен пад.
Во мај се намали за 3,8 проценти во споредба со претходниот месец и изнесуваше 111,1 милијарди евра.
„Остриот пад на увозот може да се протолкува како знак на слабост на домашната економија“, рече главниот економист на Хамбургската комерцијална банка Кирус де ла Рубија (Кирус).
Поради слабата надворешна трговија, на економијата ѝ се заканува нова рецесија по изненадувачки силниот раст од 0,4 проценти во првиот квартал, пренесува Б92.
фото freepic