Економија

КИНА ВО ИНВЕСТИЦИСКИ ПОХОД НА АФРИКА, во последните дваесет години Пекинг стана најголемиот трговски партнер на Африка

Во текот на изминатите две децении, Кина значително ја зголеми трговијата со Африка и инвестираше милијарди долари во изградба на патишта, железници и пристаништа низ континентот. Ова беше направено преку Форумот за кинеско-африканска соработка, или ФОКАЦ - конференција која се одржува на секои три години за да се одлучи како африканските земји и Кина можат најдобро да соработуваат. Годинашната сесија започна во средата во Пекинг.

Кина неодамна ја промени својата стратегија и и нуди на Африка повеќе производи од висока технологија и „зелена економија“. Во последните дваесет години, Кина стана најголемиот трговски партнер на Африка, убедливо најголемиот инвеститор во африканските земји и убедливо нивниот најголем заемодавач, пишува во анализата на Би-Би-Си-Њуз. Во 2022 година (последната година за која има целосни податоци), Кина склучи трговски договори во вредност од повеќе од 250 милијарди долари.Главно увезуваше суровини како нафта и минерали, а извезуваше претежно фабрички производи.

Во 2022 година, таа инвестираше пет милијарди долари во африканските економии, главно за изградба на нови транспортни врски и енергетски постројки и отворени рудници. Кинеските компании во 2022 година заработија речиси 40 милијарди од овие проекти. Според Светскиот економски форум, сега има 3.000 кинески компании во Африка.

Кина има и 134 милијарди долари неподмирени заеми во африканските земји, од парите што ги позајми за градежништво. Таа држи околу 20 проценти од сите долгови што африканските земји ги имаат кон остатокот од светот. Сепак, неодамна имаше намалување на заемите на Кина за африканските земји и нејзините инвестиции во Африка.

- Тоа е затоа што многу африкански земји имаат проблем да ги вратат долговите за инфраструктурата што Кина ја изгради во нивните земји, вели професорот Стив Канг од СОАС, на Универзитетот во Лондон. „Кина со задоволство позајмуваше пари за проекти во Африка, како што се железниците, кои западните земји и Светската банка не сакаа да ги финансираат, бидејќи немаа комерцијална корист за нив“, вели тој.

Сега многу африкански земји открија дека не добиваат доволно поврат од овие проекти за да можат да ги вратат кредитите.

- Денес, кинеските заеми за Африка се малку промислени, вели д-р Алекс Вајнс од Четам Хаус, експертска група за надворешна политика со седиште во Лондон.

Кина, исто така, го менува својот фокус од тоа да им понуди на африканските земји големи инфраструктурни проекти за работи како што се патишта, железници и пристаништа, како и опремување со висока технологија како 4Г и 5Г телекомуникациски мрежи, вселенски сателити, соларни панели и електрични возила.

- Кина е обвинета дека го преплавила африканскиот пазар со електрични возила. Тоа е еден начин Кина да ги извезе своите нови врвни зелени технологии, вели д-р Винс.


 

Извор МИА

фото freepic

ПРЕПОРАЧАНО

Најчитано